Vitrinlerin assolistleri olan mücevherlere gereken ilgiyi gösteriyor musunuz?
Serkan Gökpınar “Aslanı; kedi kulübesinde rahat ettiremezsiniz. Aslan besliyorsanız ona göre yuvasını yapacaksınız. Kuyumcular; pırlantalarına ne kadar önem verirse mücevher geri ödemesini sağlam yapar. Mücevher ile altın takıları ayrı satanlar, her zaman daha iyi sonuçlar elde etmişlerdir”
Yükselen altın fiyatları, yeni neslin mücevhere daha yakın olması ve mücevher satışlarının kuyumcular açısından daha karlı sonuçlar ortaya çıkarmasıyla artık günümüzde her 3 kuyumcudan birinde mutlaka mücevher satışı yapılıyor. Peki kuyumcular vitrinlerinde mücevher sergilenmesinde gereken önemi veriyorlar mı? Ne gibi hatarlar yapıyorlar? Bu konuda neler yaparlarsa daha iyi sonuçlar elde ederler? Bu önemli soruları, deneyimli mücevher uzmanı Dianoor Diamond firma sahibi Serkan Gökpınar’a sorduk.
Serkan Gökpınar; mücevherin kuyumcuların iş potansiyelini ve karlılığını son yıllarda ciddi anlamda yukarı çektiğini, kuyumcuların mücevher sergilenmesinde, sık sık yeni tasarımları vitrinlerine taşımasında ve geniş ürün çeşitliliğine sahip olmalarında önemli eksikliklerinin bulunduğunu söyledi.
Ülkemizdeki pekçok kuyumcunun mağaza tadilatlarını sürekli ertelediğini ve vitrinlerinde yenilenmeye, değişime ve albeniyi arttırmada geç kaldıklarını belirten Serkan Gökpınar; “Özellikle vitrinde kullanılan ışık büyük önem teşkil ediyor. Altın takıya kullanılan ışık ile pırlantanın üzerine verilen ışık farklı olmalıdır. Altına sarı, pırlantaya ise beyaza yakın ışık yansıtılmalıdır. Pırlantanın üzerine sarı ışık verenler görüyorum. Mümkünse kuyumcular mücevheri ayrı bir mağazada satsınlar veya mağazalarında mücevher için ayrı bir bölüm yapsınlar. Çeyrek altın alacak birisi ile bir mücevher alacak kişinin ayrışmasının çok büyük avantajları olacaktır. Mücevher almaya gelen kişi herşeyden önce mücevher almanın hazzını ve deneyimini yaşamak ve kendini ayrıcalıklı hissetmek istiyor” diye konuştu.
Bir Tablet…100 Milyon Dolar…
Küçükte olsa, minimum giderlere sahip ve lokasyonu hareketli bir noktada sadece mücevher satılan bir mağaza olmasını dostlarına tavsiye ettiğini kaydeden Gökpınar; sözlerini şöyle sürdürdü:
“Pırlanta çok hızlı yükseliyor ve birkaç yıl içinde siz bulunduğunuz yerde mücevhere yönelik adımları atmazsanız mutlaka birileri o boşluğu doldurmaya gelecektir. Mücevher mağazası olan meslektaşlarımız; daha fazla ürün çeşitliliğini müşteriye sunmalı ve fantezi kesime sahip olan mücevherlerin yükseliş trendini yakalamaları gerekiyor. Yeni dönemde kuyumcu ve mücevher mağazalarının kendi internet / online satış sitelerini oluşturmalarına yardımcı olacağız. Var olan sitelerine binlerce ürünümüzü aktaracağız veya yoksa sitelerinin kurulmasını, hayata geçmesini sağlayacağız. 2023 yılında ise Dianoor Diamond System uygulamamızı (Çıplak taş, bitmiş ürün satış platformu) kuyumcuların vitrinlerine taşıyacağız. Böylelikle bütçesi kısıtlı olan kuyumcu dostlarımız da yüzlerce mücevheri müşterilerine videolu görseller eşliğinde sunacak ve siparişlerini alabilecekler. “Her kuyumcu mağazası aynı zamanda mücevher mağazası olacak” sloganımızda gerçeğe dönüşecek.”