SEKTÖR > “Made In Italy” mirastan yemeye devam ediyor

“Made In Italy” mirastan yemeye devam ediyor

Kuyumculuk sektörümüzün uluslararasındaki en büyük rakibi olan İtalya ile son yıllarda rekabetimiz oldukça sert ve lehimize geçiyor. Kaliteli üretim ve ileri teknolojiyi başarıyla kullanma konusunda hemen hemen hiç farkımız kalmadı. Tasarım açısından ise az da olsa İtalyan tarzının bir adım önde olduğunu kabul etmek lazım. Bu sözler; başarılı ihracat çalışmalarıyla yakın zamanda dikkat çeken markamız Onka Gold yöneticilerine ait. Deneyimli ihracat kadrosuyla çok sayıda Türk üreticinin takılarını Dünyanın farklı noktalarına başarıyla taşıyan Onka Gold; İtalya ile birçok ürün grubunda kıyasıya rekabet ediyor. İtalya’nın sanat alanında Dünya çapında şöhretinin devam ettiğini ve İtalyan kuyum üreticilerinin bu zengin mirastan yemeye devam ederek bizden daha az ürün satarken daha fazla kar elde etmeyi başarıyorlar…

İtalya ve Türkiye’nin kuyumculuk sektöründe Dünya çapındaki rekabeti tüm hızıyla devam ediyor. Pandemi döneminde kan kaybeden ve kapanan birçok İtalyan kuyum üreticisinin pazarından Türkler daha fazla pay alıyor. İhracat alanında ön sıralarda yer alan Onka Gold’un tecrübeli yöneticileri 10 yıllık süreyi göz önüne aldığımızda İtalya ile Türkiye arasında kaliteli ürün imali konusunda farkın tamamen ortadan kalktığını, özgün tasarım konusunda ise İtalya’nın azda olsa önde yer aldığını ifade ediyorlar.

10 yıl önce belirli sayıda Türk takı üreticisinin İtalyanlar ile rekabet ettiğini hatırlatan Onka Gold yöneticileri; “Günümüzde ise yüzlerce atölyemiz, çok sayıda markamız İtalyanlar ile farklı coğrafyalarda rekabet edebilecek güce kavuştular. İleri teknolojiyi başarıyla uygulayan firmalarımız, uygun fiyat avantajıyla birçok ürün grubunda İtalyanların önüne geçtiler. Her şeye rağmen katma değerli ürün dediğimiz ve yüksek işçilik ile satılan takılar kategorisinde İtalyanların üstünlüğü devam ediyor. Onlar da eskisi gibi katı kurallar ile satış yapmıyorlar. Tabi ki bizim kadar esnek ticari gücü ve çalışma stiline sahip değiller. Açıkçası onlara çok rahatsızlık verdik ama aynı iki ürün arasında “Made In İtaly” yazınca fiyat farkı, İtalyanların lehine devam ediyor” diye konuştular.

İhracat alanında belirli ürün gruplarında belirlenmiş ortak, azami işçilik fiyatlarımız olmalı

Türk takılarının daha fazla karlılıkla satılamamasında, ucuz ürünle pazardan kısa sürede pay alayım ve günü kurtarayım anlayışının etken olduğunu belirten firma yöneticileri; “Ne yazık ki biraz fiyatımızı yükselttiğimiz zaman arkamızdan gelen bir meslektaşımız daha uygun fiyatla müşterimize hizmet vermeye başlıyor. Böyle olunca Türk takıları; uluslararası piyasada hakettiği işçilik değerlerine ulaşamıyor. Kaybeden ülke kuyumculuğumuz oluyor” diyerek sözlerini noktaladılar.