SEKTÖR > Eski günlerdeki fuar heyecanı aranıyor

Eski günlerdeki fuar heyecanı aranıyor

İbrahim Doğankaya “Fuar öncesi yeni kalıplara talep yoksa fuar beklentisi en alt düzeyde demektir. İJS Ekim öncesi kuyum ticaretinde hem dış hem iç piyasanın sakinliği hepimizi tedirgin ediyor.”

İstanbul Jewelery Show’a katılan katılmayan birçok firma en yeni tasarımlarını fuar takvimine paralel bir şekilde vitrinlerine taşımaya hazırlanıyorlardı. Normal şartlarda her İJS fuar öncesi yeni tasarımlarını kalıba almak için Berbey Kalıp atölyesine yoğun talepler oluyordu. İJS Ekim ayağı öncesi eskisi gibi yeni kalıp talepleri üst düzeyde değil. Deneyimli Kalıp Ustası İbrahim Doğankaya; bu durumun fuara katılanların fuardan beklentisinin minimum düzeyde olmasıyla ilişkili olduğunu, altın fiyat farklılığının ihracatçıyı, yurtiçindeki yüksek faizlerinde iç piyasadaki kuyumcuların iş heyecanını aşağı çektiğini ifade etti…

Hem yurtiçinde hem de yurtdışında önemli bir müşteri kitlesine sahip olan Berbey Kalıp; ‘İJS Ekim ayağı öncesi yine yoğun bir hazırlık dönemini geride bıraktı diye başlayan cümlelerimizi bu sefer kuramıyoruz. Berbey’in yerli ve yabancı müşterileri fuar için en yeni tasarımları madene aktarabilmek için önce İbrahim Usta ile istişare ederlerdi. Fakat bu fuar öncesi eski fuar günlerindeki gibi bir hareketlilik olmadı.

Berbey Kalıp firma sahibi İbrahim Doğankaya; fuara katılan firmaların mevcut piyasa şartlarından olumsuz etkilendiğini, psikolojik ihtiyaç sınıfına giren takıya son tüketicinin de birçok sebepten dolayı talebinin minimum seviyede olduğunu söyledi.

İsrail İran, Rusya Ukrayna arasındaki büyük gerilim ve savaş ortamının, yurtdışındaki takı alışverişine olumsuz etki yaptığını, yurtiçinde de özellikle yüksek faiz, halkın alım gücünün düşmesi, enflasyonun olumsuz etkisi gibi sebeplerin kuyum ticaretine gölge yaptığını belirten İbrahim Doğankaya; “Bu koşullarda İJS Ekim ayağının çok iyi sonuçlar vermesi tam bir sürpriz olur. Fuara katılacak olan birçok kuyumcunun eskisi gibi çok iştahlı fuara hazırlanmadığını görüyoruz. Umarım bu kara bulutlar hızla sektörümüzün üzerinden kalkar” dedi.

Fuar öncesi bir iki ay önce yeni kalıp taleplerinin gelmeye başlaması gerektiğini kaydeden Doğankaya; “Şu anda böyle bir hava yok ve birçok firmanın fuara zorunlu bir şekilde katıldığını, ellerinde seçenek olsa katılmayacaklarını duyuyorum. Açıkçası bu sene, geçen yıl piyasaya sürülen ve çok fazla tüketiciyle buluşmayan modeller tekrar satışa sunuluyor. O yüzden bu yıl çok fazla yeni tasarım yok” diye konuştu.