SEKTÖR > Altın takı ihracatı azalıyor tasarım ihracatı artıyor

Altın takı ihracatı azalıyor tasarım ihracatı artıyor

Altın takılarını Türkiye’den alamayan yabancılar; ülkelerinde yapmaya başladıkları kuyum üretiminde Uğur Design imzalı tasarımları tercih ediyorlar. Uğur Design; İstanbul Jewellery Show’da yabancıların artan taleplerine net yanıtlar vermeye hazır.

Ülkemizin yenilikçi takı tasarım markası Uğur Design; İstanbul Jewellery Show’un Nisan ayağına sıkı bir şekilde hazırlandı. Altın fiyat farklılığıyla birlikte ülkemizden yurtdışına satılan altın takılarda ciddi bir azalış söz konusu. Bu durum nedeniyle ülkemizden takı alamayan yabancılar; kendi ülkelerinde üretim yaparak veya başka ülkelerden altın takı tedarik ediyor. Tam bu aşamada Dünya çapında 50’den fazla ülkeye tasarım ihraç eden Uğur Design; artan yurtdışı taleplerle karşılaşıyor. Makas sorunu yaşamayan Türk tasarımları Dünyanın her yerinden talep görüyor.

İJS’nin düzenli katılımcılarından biri olan ülkemizin seçkin takı tasarım firması, Uğur Design; en yeni tasarımlarıyla fuarda yer almaya hazır. İJS öncesi yeni yıla, İtalya ve Hindistan uluslararası kuyumculuk fuarlarında yer alarak giriş yapan tecrübeli markamız; kendi evinde her zaman olduğu gibi tüm hünerlerini sergileyecek.

Uğur Döküm & Design İhracat Müdürü Mesut Mumin; hem İtalya hem de Hindistan’daki fuarlardan memnun bir şekilde ayrıldıklarını, markalarının kendi branşında bir Dünya markası olma hedefini gerçekleştirmek için kararlı adımlar atmaya devam ettiklerini söyledi.

Ülkemizde yaşanan altın fiyat farklılığıyla birlikte Türkiye’den büyük fiyat farkı ödeyerek takı alamayan yabancıların artık kendi planlarını hayata yansıtmaya başladıklarını kaydeden Mesut Mumin; “Yabancı müşterilerimizin kalıplarımıza taleplerinde artış var. Yurtiçindeki müşterilerimizin de tam tersi talepleri azalıyor. Şu an itibariyle haftada 50 farklı tasarım gerçekleştiren Uğur Design; her 10 tasarımından 8’ini ihraç ediyor. Yeni modellerimizi hazırlarken hem yurtiçindeki hem de yurtdışındaki trendleri yakından takip etmeye özen gösteriyoruz. Markamız; takı tasarım ihracatında ülkemizin kuyumculuk alanındaki şanına yakışır ihracat çalışmaları yapmaya devam edecektir” dedi.

2023 yılını başarıyla tamamlayan Uğur Design’in bu yıl için 1.500 000 adet tasarım satışı hedeflediğini ve bu hedeflerine kararlılıkla yürüdüklerini belirten Mumin; sözlerini şöyle sürdürdü:

“İJS bizim için her zaman çok önemli oldu. Fuarın bizim açımızdan iyi geçeceğini tahmin ediyoruz. Türk takı tasarımlarının Dünya çapında ilgi görmesinde çok önemli payımız var. Tabi ki altın fiyat farklılığının ister istemez bize avantajı oluyor. Türkiye’den altın takı alamayanlar, tasarımlarını bizden temin ediyor ve dışarıda bu tasarımları madene aktarıyorlar. Kuyumcu dostlarımızın yaşadıkları sıkıntıları biliyoruz. Onların sorunlarından dolayı işimize daha fazla talep olmasını tercih etmiyoruz ama bir taraftan da yine Türk bir firmayla ihtiyaçlarını gidermelerini de önemsiyoruz.”