Haliloğlu “Pozitif düşünen insanların sayısı artarsa.. pozitif vaka sayılarının azalmasının sonuçları ticaret hayatına yansır..”
Murat Haliloğlu “Vatandaşın psikolojisinin iyi olmasının, altın fiyatlarındaki istikrardan daha önemli olduğunu yaşayarak öğrendik”
Yeni yıla giriş yaptık ve büyük bir çoğunluğumuzda gelecek ile ilgili ümitler üst seviyede. Düşen altın ve döviz fiyatları, Covid 19 vaka sayılarının azalması herkesi yakın gelecek adına sevindiriyor. Sedaş Kuyumculuk Genel Müdürü, sektörümüzün tecrübeli ismi Murat Haliloğlu; uzun zamandır altın fiyatlarının belirli bir aralıkta kalmasına rağmen, henüz kuyum alışverişinde gözle görülür bir artışın olmadığını, vatandaşın psikolojisinin düzelmesiyle ticaret hayatına renk geleceğini ifade ediyor….
Zincir takı grubunun önde gelen markalarından biri olan ve ithal ürünleriyle ön plana çıkan Sedaş Kuyumculuk; markası Lisa ile birlikte yeni yılın ilk yeni tasarımlarına vitrinlerinde yer vermeye başladı. Son yıllarda tek başına çoklu zincir kullanımı popüler hale gelmeye başladı. Birçok bayanın, 2li hatta 3lü zincirleri boyunlarında kullandıklarını gözlemliyoruz. Peki bu durum altın zincir takı satışlarına nasıl yansıyor? Bu soruyu işin uzmanına Sedaş Kuyumculuk firma sahibi Murat Haliloğlu’na yönelttik. Haliloğlu; son yıllarda başlayan çoklu zincir kullanım akımının daha çok bijuteriye yöneldiğini, altın zincir satışlarının bu trend olan kullanımdan arzu ettiği payı alamadığını dile getiriyor.
Takı satışında kişilerin ve toplumun psikolojisinin iyi seviyede olmasının önemine vurgu yapan Murat Haliloğlu; “Yıllardır Sedaş markamız; ülkemize İtalya’dan seçkin zincir modelleri getiriyor. Görünümüne göre çok hafif olan zincir takılarımız, her yıl belirli oranda talep görüyor. Pandemiyle birlikte ticari hacmimizde daralma oldu. Altın fiyatlarının uzun bir süredir belirli bir rakam aralığında kalması da bu daralmanın ortadan kalkmasına vesile olamadı” diye konuştu.
Hep söylenen “Altın fiyatında istikrar olsun gerisi kolay” sözünün bu dönemde hayata yansımadığını hatırlatan Haliloğlu; sözlerini şöyle sürdürdü:
“Altın fiyatlarındaki istikrardan daha önemlisi vatandaşın psikolojisinin üst düzeyde olmasıdır. Bu durumu, yaşayarak gözlemledik. Her ay Çemberlitaş’ta bulunan mağazamıza 30’a yakın son tüketici geliyor. Onlara ürünlerimizi sunmasak bile takıdan beklentilerini mutlaka dinliyoruz. Yeni yılda sürpriz, fantastik modeller yerine daha çok pazarın beklentisine uygun tasarımlara yer vereceğiz.”