SEKTÖR > Pandemi Zamanı İleri Sardı…

Pandemi Zamanı İleri Sardı…

Hoşhanlı “E Ticaret ve Dijital Pazarlama Alanında 5 yıl içinde yaşanacak gelişmeler, pandeminin etkisiyle 5-6 ay içine sığdı. Yeni pazarlama düzeni içinde E Ticaret artık alternatif değil asıl pazarlama platformu oluyor”

Yılın son günlerine yaklaştığımız bu dönemde, Covid 19 salgının etkisi hız kesmeden devam ediyor. Henüz etkin bir aşının bulunmaması, ülkelerin kendi vatandaşlarını korumak için olabildiğince yurtdışı seyahatleri yasaklaması, birçok ülkeye giriş çıkışlarda uygulanan ağır prosedürler, testler vs. uluslararası ticaretin temposunun düşmesine yol açıyor. Ülkemize milyarlarca dolar döviz girdisi sağlayan kuyumculuk sektörümüz, 2020 yılında pandeminin ağır etkisini yaşadı. Bu durum karşısında hem sektör kurumlarımız hem de firmalarımız E ticaret ve digital pazarlama alanında önemli yatırımlar yapmaya başlıyorlar. İTO Kuyumculuk Komite Başkanı Erhan Hoşhanlı; pandeminin etkisiyle belki de 5 yıl sonra gerçekleşmesi muhtemel E Ticaret yatırımlarının, projelerinin son 5-6 aya sığdırıldığını, adeta pazarlama biliminde zamanın ileri alındığını ifade ediyor….

Geçtiğimiz günlerde İMMİB tarafından www.turkishjewellery.org online takı fuarı platformu tanıtıldı. Farklı kategorilerde çok sayıda firmamız, bu platform ile Dünyanın çeşitli noktalarındaki kuyum alıcılarıyla buluşacaklar. Aynı zamanda birçok markamızın kendi online satış sitelerini de hizmete soktuklarını gözlemliyoruz. Ülkemize gelemeyen yabancı alıcılara ulaşmak için herkesin E Ticaret alanında önemli yatırımlar yaptıklarını gözlemliyoruz. Pazarlama alanında yaşanan bu hızlı değişim ile ilgili İTO Kuyumculuk Komitesi Başkanı Erhan Hoşhanlı’ya ses kayıt cihazımızı uzattık. Başkan Erhan Hoşhanlı; pandemiyle birlikte, gelecekte dijital pazarlama alanında yaşanacak gelişmelerin çok kısa sürede günümüzde kullanılır hale geldiğini, E Ticaret alanında gerek firma bazlı gerekse kurumlar bazlı girişimlerin, ortak E Ticaret platformlarının etkin sonuçlar ortaya koyacağına inandığını söyledi.

Online toptan satış alanındaki gelişmelerin, Sanal Fuar girişimlerinin alıcıların da tercihi haline geleceğine inandığını kaydeden Erhan Hoşhanlı, “Bu yıl ihracat alanında yaşanan kayıpların, pandeminin etkisinin azalması ve aşının bulunmasıyla kısa sürede telafi edileceğine inanıyorum. E Ticaret alanındaki yatırımların pandemi sonrasında da artık pazarlamanın en kuvvetli kolu olacağını düşünüyorum” diye konuştu.