SEKTÖR > Modern el işi takıları MAKAS şimdilik teğet geçiyor

Modern el işi takıları MAKAS şimdilik teğet geçiyor

“ANES GOLD’un özgün yorumları ile yarı mamuller, benzersiz modellere dönüşüyor. El işi; modern, estetik takılar eşsiz görünümleriyle Dünya kadınlarının gönlünü fethediyor.”

İlk fuar deneyimini İstanbul Jewellery Show Mart ayağında yaşayan, iki ay önce Gaziantep Jewellery Show’a katılan Anes Gold; her geçen gün daha fazla kuyumcunun dikkatini çekiyor. Yarı mamulleri, benzersiz bakış açısıyla yorumlayan ve çok özel el işi modern takılara dönüştüren Anes Gold; ürettiği takıların büyük bir bölümünü ihraç ediyor. Son dönemde yaşanan altın fiyat farklılığı (makas sorunu) Anes’in katma değerli, yüksek işçilikli takılarını çok fazla etkilemiyor.

Anes Gold firma ortağı Enes Arslan; pandemi döneminde kurulan ve 3’üncü yılını tamamlamaya hazırlanan markalarının, bir önceki yılın işlem hacminin biraz gerisinde kalsa da mevcut piyasa koşulları göz önüne alındığında, 2023 yılını başarıyla tamamladığını söyledi.

Yarı mamulleri adeta bir logo gibi ele aldıklarını ve hem mevcut yarı mamullerden hem kendilerinin tasarladığı yarı mamullerden bu yıl 300’ün üzerinde yeni model hazırladıklarını kaydeden Enes Arslan; “Bu 300 modelin yaklaşık 150’sini madene aktardık. Şimdiden İJS Nisan 2024 için hazırlıklara başladık. İkinci kez katılacağımız İJS’de gün yüzü görmemiş en az 100 yeni modelimizi tanıtmayı planlıyoruz” dedi.

“Katma değer ortaya koyan özel tasarıma sahip takılarımız ile Makasa çok takılmıyoruz”

Firmanın bir diğer ortağı olan Anıl Kayık ise sektörün en önemli sorunu olarak öne çıkan, altın fiyat farklılığı (makas) konusuna değindi. İhracat yapan firmaların büyük bir bölümünü derinden etkileyen makas kabusunun, yüksek işçilikli el işi takılara çok olumsuz etkisi olamadığını kaydeden Anıl Kayık; “Bizim yaptığımız tarzda modern el işi takıları ülkemizde çok az firma yapıyor. Yurtdışında ise İtalyanlar ile rekabet halindeyiz. İtalyanlar bu ürün grubu için yüksek işçilik talep ediyorlar. Altın fiyat farklılığını ürünlerimizde işçiliğimizin üzerine koysak bile yine de İtalyanlara göre fiyat avantajımız yabancı alıcıları cezbediyor” diye konuştu.