SEKTÖR > Apel İş’in ilk dönem E Ticaret Karnesi Orta Şekerli

Apel İş’in ilk dönem E Ticaret Karnesi Orta Şekerli

 www.turkishjewellery.org ilk dönemde Apel İş ile mevcut müşterilerini buluşturdu. Esas hedef yeni alıcılarla tanışmak…

Pandemi döneminde düşen kuyum ihracatını harekete geçirmek, dijital pazarlama alanında yeni açılımlar oluşturmak ve kapanan fuarlara alternatif olarak sanal fuar düzenlemek amacıyla İMMİB tarafından oluşturulan www.turkishjewellery.org ilk 6 ayını geride bıraktı. İlk günden buyana bu önemli E ticaret platformunda yerini alan Apel İş Kuyumculuk; ilk dönemde ağırlıklı olarak mevcut müşterileri ile buluştu ve ticaret yaptı. Bu oluşumda esas olarak yeni alıcılarla tanışmayı arzu eden Apel İş; henüz bu düşüncesini gerçeğe dönüştüremedi. Apel İş yöneticileri İMMİB’in girişimiyle oluşturulan E ticaret platformunun daha etkin tanıtımlara ihtiyacı olduğunu ve projeye ilk günkü heyecanla sahip çıkılması gerektiğinin altını çiziyorlar…

Tüm Dünyayı etkisi altına alan Covid 19 salgını, ticaret hayatında da büyük değişimlere yol açtı. Birçok ülke sınırlarını yabancı ziyaretçilere kapattı ve kendi vatandaşlarının da yurtdışına yolculuk yapmasını engelledi. Bu durum; ihracat alanında birçok sektörde ciddi durgunluklara yol açtı. Bu durumu aşmak ve ihracat alanındaki büyük kayıpların belli ölçüde önüne geçmek için hem firmalarımız hem de sektör kurumlarımız, E Ticaret ve dijital pazarlama alanında yeni girişimlere imza atıyorlar.

Geçtiğimiz yılın son döneminde, İMMİB’in girişimiyle hayata geçen, ülkemizin kuyum ihracatında önemli markalarını biraraya getiren, E İhracat platformu olarak kurulan www.turkishjewellery.org ilk dönemde Apel İş kuyumculuğa yüksek faydalar sağlamadı.

Apel İş Kuyumculuk firma ortağı Hosep Torik; büyük önem verdikleri ve ilk günden dahil oldukları E Ticaret platformunda ağırlıklı olarak mevcut müşterilerine hizmet sunduklarını, bu çalışmaya girerken daha çok yeni alıcılarla çalışmayı hedeflediklerini söyledi.

Pandemi krizinin belli ölçüde etkisinin azalmasına karşın bu yaşanan kaos ortamının daha belirli bir süre devam edeceğini ön gören Hosep Torik; açıklamasına şöyle devam etti: “Sanal fuar alanı gibi hizmet sunan www.turkishjewellery.org daha etkin tanıtımlarla daha geniş kitleler ile buluşmalıdır. Artık alıcılar da stoklarını tüketti ve yeni alımlar yapmak istiyorlar. Mevcut müşterilerimizle zaten diyaloğumuzu uzaktan gerçekleştiriyoruz. Bu platformda yer alan tüm katılımcı firmalar esasında yeni alıcılarla tanışmayı istiyorlar. Biz ilk dönem bu gayemize ulaşamadık ama gelecek adına ümitliyiz. Platformun kuruluş aşamasındaki heyecanı, düzenleyicilerin yeni sezona taşıması gerekiyor. Yaz mevsimine girdiğimiz bu günlerde çok daha fazla uzaktan ticaret yapma potansiyeline sahibiz.”