SEKTÖR > Ekonomik daralma lüks tüketime dokunmuyor…

Ekonomik daralma lüks tüketime dokunmuyor…

Piyasaların her inişe geçtiği, tüm ürünlerde satışların daraldığı dönemlerde, lüks ürünlere rağbetin azalmaması geleneği bu yıl da devam ediyor. Lüks otomobil satışları, lüks tatiller, lüks konutlar ve lüks mücevherler yine yüksek satış rakamlarıyla yeni sahiplerini buluyorlar. Ülkemizin önde gelen mücevher montür üreticisini Apel İş Kuyumculuk firma sahibi Piyer Sivaslıoğlu; ürettikleri montürlerde A Plus olarak tabir edilen ürün grubunda artış olduğunu, yaşanan ekonomik daralmanın lüks mücevher alış ve satışını olumsuz bir şekilde etkilemediğini ifade ediyor.

‘Krizler lüks tüketimi etkilemez’ savı geçerliliğini koruyor. 2001 ve 2008 krizlerinde lüks tüketim ürünlerinin satış performanslarında düşüş yaşanmamış hatta artış olmuştu. Bu yıl da hem yaklaşan seçim hem büyük deprem felaketinin ekonomiye olumsuz etkileri piyasada ama az ama çok hissediliyor.

Mücevherin yıllardır yuvasını yapan, montür takı grubu dendiğinde akla gelen isimlerden biri olan Apel İş Kuyumculuk firma sahibi Piyer Sivaslıoğlu; lüks tüketimin tüm hızıyla devam ettiğini söyledi.

Yılın ilk 4 ayında A Plus olarak tabir edilen mücevherler için talep edilen montürlere hem ülkemizde hem de yurtdışında artan talep olduğunu kaydeden Sivaslıoğlu; açıklamasına şöyle devam etti:

“Son dönemde 1 karat üstü mücevher öne çıkıyor. İJS’de fuar alanında da bunu gördük. Altın maden fiyatları son yıllarda arttı. Pırlanta aynı oranda artmadı. Böylelikle mücevher fiyatları altın takı fiyatlarına yaklaşmış oldu. Bundan çok değil 10 yıl öncesine kadar, sadece zenginlerin sahip olabileceği mücevherlerin çok geniş bir kitlenin alım radarına girmesi piyasadaki hareketliliği sıcak tutuyor. Yılın özel günleri olan Sevgililer Günü, Anneler Günü, Yılbaşında mücevher hediye edilmesi yükselen bir trend olmaya devam ediyor. Mücevher için 2023 yılı da dahil olmak üzere güzel dönemler bizleri bekliyor.”