SEKTÖR > Zergeran için en iyi müşteri riske girmeyen müşteri

Zergeran için en iyi müşteri riske girmeyen müşteri

Rıfkı Bedir “Bilinçli mücevher alımı ve kullanımı ile ilgili olarak Türk kadını araştırmacı ve sorgulayıcı kimliğiyle öne çıkıyor. Çevresindeki kuyumculara gidiyor ardından çarşıya geliyor ve detaylı araştırma yapıyor. Biz en çok bilinçli ve alışverişinde tüm detaylara hakim olmak isteyen müşterileri seviyoruz. Özellikle yeni nesil mücevher alımında çok bilgili ve bilinçli.”

Mücevher kullanımı, özellikle son 3 yılda ulaşılabilir ürün kimliğinden eskisi gibi lüks ve pahalı ürün kimliğine geri döndü. Artık en ufak bir mücevher alımı için 1000 dolarlık bir bütçenin masaya konması gerektiğini söylersek yanlış söylememiş oluruz. Hal böyle olunca alım yaparken artık kılı kırk yarmak gerekiyor.

Zergeran Pırlanta firma sahibi Rıfkı Bedir; geçmiş dönem ile karşılaştırıldığında mağazalarına gelen tüketicinin çok daha bilinçli bir şekilde isteğini kendilerine ilettiklerini, ne istediğini bilen tüketiciye ürün sunumunun çok daha keyifli olduğunu ifade etti.

CVD pırlantanın hızla yayıldığı bir ortamda mücevher alımında sertifikalı alım yapmanın artık olmazsa olmaz bir şekle büründüğünü kaydeden Rıfkı Bedir; “Sizin de belirttiğiniz gibi 1000’ın altında çok fazla mücevher kalmadı. Bu yüzden alım yaparken çok daha dikkatli hareket etmek gerekiyor. Son yıllarda mücevher alıcısının mutlaka çarşıya da bir göz atmadan nihai kararı vermediğini gözlemliyoruz. Her yıl perakende alıcı müşteri kitlemiz artıyor. Riski sevmeyen tüketici, bizim en sevdiğimiz müşterilerimiz oluyor” diye konuştu.

Taksit sayısı artsa çok iyi olur…

Enflasyon, hayat pahalılığı gibi birçok kriter göze alındığında ve birçok ürün grubunda fahiş artışlar olduğu görüldüğünde mücevher fiyatlarının çok uçuk rakamlara çıkmadığını kaydeden Rıfkı Bedir; “Keşke mücevher alışverişinde taksit sayısı en az 10’a çıksa. Netice itibariyle mücevher, tüketilip sonra atılacak bir ürün değil. Ata yadigarı olarak yıllarca nesilden nesle aktarılıyor. 30 bin lira değerinde bir mücevheri 10 taksitle ayda 3000 TL ödeyerek satın almak ile sadece 3 taksitte almak arasında büyük fark var. Özellikle gelir durumu her ay belirli olan kişiler için 3 taksitle mücevher almak yetersiz kalıyor” dedi.

Sarı Yaz Bekleniyor…

Sarı yaz olarak tabir edilen Eylül ve Ekim aylarında mücevher satışlarının artmasını beklediklerini sözleri ekleyen Bedir; yaz döneminde İstanbul’dan kaçan yüzbinlerce kişinin okulların açılmasıyla geri döndüğünü ve son yıllarda büyük şehirlerde yaz düğünlerinin Sonbahara kaydığını belirterek, Temmuz ve Ağustos ayındaki durgunluğu Eylül ve Ekim ayında kapatacaklarını ön gördüklerini dile getirdi.