Ülke kuyumculuğumuzun ihracat gücüne güç katacak…
Birçok atölyemizi yurtdışına taşıyacak
“Jewellery Turk”
Türk kuyum üreticisini yurtdışına taşımak ve uluslararası arenada hak ettiği değerli elde etmesi için 7 ay önce kapılarını aralayan Jewellery Turk; ilk fuar deneyimini yaşayarak, sektörümüze kuvvetli bir “Merhaba” dedi…
İhracat alanında 14 yıla yakın deneyime sahip olan ve birçok kıymetli markamızda uluslararası ticaret alanında çalışmalar yapan Kerem Yılmaz; yakın zaman önce kurduğu “Jewellery Turk” markasıyla hem kendi ürettiği, hem de birçok değerli atölyemizin tezgahından çıkan takıları ihraç ediyor.
Kuyumculuk sektörümüzün kuyum ihracatından daha fazla pay alması, katma değerli ürünlerle hak ettiği değeri bulması adına “Jewellery Turk” markasıyla yola çıktığını kaydeden Kerem Yılmaz; “Çok kısa süre olmasına rağmen ilk İstanbul Jewellery Show deneyimini yaşadık. Bu fuarda ki önceliğimiz; özellikle markamızın tanıtımıydı. Hem tanıtım hedefimizi gerçekleştirdik hem de yeni alıcılarla tanıştık. Son derece verimli bir fuar oldu. Uzun süredir tanıdığım, çok sayıda yabancı kuyum alıcısı da yeni markamızın ilk müşterileri oldular” diye konuştu.
Kelepçe, bileklik, yüzük, kolye ucu gibi daha çok fantezi tarzlarda takı çeşitlerini ürün portföylerine dahil ettiklerini belirten Kerem Yılmaz; “Şu anda Dubai ağırlıklı bir ihracatımız var ama takıya ilgi olan Dünyanın her noktasını kendimize hedef olarak belirliyoruz. Çok ucuz işçilikli ürünler satmıyoruz ve satmayacağız. Türk kuyumcusunun; emeğinin gerçek karşılığını alması için mücadele edeceğiz” dedi.
Az da olsa iç piyasaya yönelik ürünlerde pazara sunduklarını özellikle 2 gram ağırlığında, yayı olmayan, altından başka madenin içinde yer almadığı bilezik koleksiyonunun büyük ilgi topladığını sözlerine ekleyen Yılmaz; yüksek altın fiyatlarının etkisiyle hafif ürünlerin ülkemizde daha çok satılacağını dile getirdi.