KAYA “ Kazanmayı Bilen Kaybetmeyi de Bilir “
Ömer Kaya “İhracat alanındaki kayıplara Takdiri İlahi deriz. Yıllarca ekmek yediğimiz bölgelerin sıkıntılarını kendi derdimiz eyleriz. Daldan dala atlayan, hızla yön değiştiren bir kimliğimiz hiç olmadı..”
Kurulduğu günden buyana mesleki etik değerlere büyük önem veren, müşterisine verdiği sözü zamanında mutlaka yerine getirme prensibine sıkı sıkıya bağlı olan Besay Kuyumculuk; yaşanan pandemi kriziyle birlikte Arap pazarına yönelik ihracat gücünde %80’lere varan kayıplar yaşadı. Tüm Dünyayı etkisi altına alan Koronavirüs felaketi; ihracat çalışmalarında tüm firmalarımızın önüne ağır faturalar koydu. Besay Kuyumculuk firma sahibi Ömer Kaya; son yıllarda Arap ülkelerine yönelik başarılı ihracat yapan markalarının, yaşanan felaketten fazlasıyla etkilendiğini, sadece ihracata bağlı olmayan kimlikleriyle iç pazardaki taleplerle mevcut kayıplarını belirli oranlarda telafi ettiklerini söyledi…
Sektörümüzün tecrübeli ve dinamik markalarından Besay Kuyumculuk; başarılı ihracat çalışmalarıyla son dönemde özellikle Arap pazarının aranan markaları arasına girmişti. Covid 19 salgını, özellikle Arap Yarımadası’nda uluslararası ticaretin durma noktasına gelmesine yol açtı. Bölgeye yönelik başarılı ihracat çalışmaları yapan markalarımızdan biri olan Besay; yaşanan durgunluktan nasibini alıyor.
Deneyimli Kuyumcu, Besay Kuyumculuk firma sahibi Ömer Kaya; sadece ihracat yapan markaların tek pazara bağlı kalmalarının doğru olmadığını pandemi krizinin net bir şekilde ortaya koyduğunu, Besay’ın ihracatın haricinde ülke genelinde yüzlerce kuyumcu mağazasın içinde ürünlerinin bulunduğunu ifade etti.
Prensip olarak piyasa şartlarına göre çok esnek bir şekilde Pazar değiştirmediklerini, iyi kötü günde hizmet sundukları pazarların koşullarına saygı duyduklarının altını çizen Ömer Kaya; “Bugünlerde, yıllarca ihracat yapan firmaların iç pazara yöneldiklerini gözlemliyoruz. Bu iş böyle kolay olmaz. Kuyumcu, toptancı çıkar ve der ki; ‘Şimdiye kadar neredeydiniz?’ Çok uzun yıllardır mesleğimizi iş ahlakına sıkı sıkı bağlı bir şekilde icra ediyoruz. Daldan dala konmak, mevcut bir pazarımızı diğer pazardaki iş potansiyelinin artması nedeniyle ihmal etmek gibi bir yaklaşımımız hiç olmadı ve olmayacak” diye konuştu.
Besay’ın ürün portföyünün Avrupalıların tarzına daha yakın olduğunu, ihracat alanında kendileri için daha zor olan Arap takı zevkini yakalamayı tercih ettiklerini kaydeden Kaya; “Pandemi sonrasında Avrupa’daki ihracat potansiyelimizi değerlendirmeyi planlıyoruz. Biz kontrollü yurtdışı büyümemizi yaparken, uzun bir dönem ekmek yediğimiz Arap dostlarımızı asla ihmal etmeyiz. Kazançta bizim kayıplarda bizim” dedi.
Besay’ın yurtdışında kesinlikle fiyat avantajıyla ön plana çıkmadığını, ortaya koydukları yüksek kalitenin net bir fiyatının olduğunu vurgulayan Kaya; sözlerini şöyle noktaladı:
“Hızlı servis, verilen sözün şartlar ne olursa olsun zamanında yerine getirilmesi, her tarz model yapabilme gücü ve ürünümüzün uzun yıllar sorunsuz kullanımı, yabancı müşterilerimizin bizi tercih etmesinin en büyük sebepleridir. Elbet bu kara günler geçecek. Ülke kuyumculuğumuzun başarı hikayesi kaldığı yerden devam edecektir.”