SEKTÖR > Hayallerinize asla sınır koymayın

Hayallerinize asla sınır koymayın

“Uğur Design” tasarım alanındaki hünerlerini fuar boyunca sergiledi

Kendi branşında Dünya çapında ses getiren tasarımlara imza atan, ülkemizin yenilikçi ve dinamik tasarım markası Uğur Design; İstanbul Jewellery Show’un en renkli markaları arasında yerini aldı. Fuar boyunca yüzlerce yeni modelini sergileyen tecrübeli markamız; özellikle Hindistan kültürüne hitap eden “Karma” isimli koleksiyonuyla dikkat çekti. Hayalleri ustalıkla gerçeğe dönüştüren Uğur Design; geçmiş yıllara göre çok daha sakin geçen İJS’de yine en çok ilgi çeken markalarımız arasında yer aldı.

Geçmiş yıllara göre oldukça sakin geçen İJS Ekim ayağında bazı firmalarımız yine bir şekilde mutlu fuardan ayrıldı. Uğur Design’ın özgün çizgilere sahip ve orijinal detaylarla bezenen, çok renkli standı ilgi çekti.

Uğur Design Yönetim Kurulu Üyesi Fikret Özen; kuyumculuk sektörümüzün ülkemizde mecburi bir değişime, eksen kaymasına uğradığını artık net bir şekilde gözlemlediklerini, yüksek altın fiyat farklılığı eşliğinde Türk kuyum üreticisinin uluslararası rekabet etme şansının çok zayıfladığını söyledi.

Kendilerinden tasarım satın alan kişilerin büyük çoğunluğunun yabancı olduğunu, Dünya genelinde kuyum üretiminin her ülkede artışa geçtiğini kaydeden Fikret Özen; “Altın fiyat farklılıkları, global gelişmeler, Türkiye’deki perakende kuyumcularının mali denetimlerle birlikte mağaza ürün sayısını azaltması, altın ithalat kotası gibi birçok sebep ülkemizdeki kuyum üretimini azalttı. Takı tasarımı yapan bir firma olarak bu değişimi net bir şekilde görüyoruz. Gelişen teknoloji ile birlikte kuyum üretimini artık herkes yapabilir bir hale geldi ama tasarım konusunda her zaman boşluklar olacaktır. Bitmiş ürün satışındaki düşüşü tabi ki ürün kalıp satışıyla dengelememiz çok zor ama bu alanda çok daha fazla yol alma ve uzmanlaşma imkanımız var” diye konuştu.

Karma koleksiyon ilgi çekti

Hindistan kültürüne hitap eden “Karma” isimli bir koleksiyon hazırlayan ve fuarda bu koleksiyonu tanıtan Uğur Design; tasarımların daha net görülmesi adına bu özel koleksiyonun bir bölümünü gümüş takı olarak sergiledi. Fikret Özen; Dünya çapında takı zevklerinde ortak beğenilerin öne çıktığını, sosyal medyanın birçok ülkede ortak zevklere yönelimleri hızlandırdığı ama firmalarının her farklı bölge için farklı koleksiyonlar ortaya koyabilme becerisine de sahip olduğunu ifade etti.

Önümüzdeki süreçte ihracat alanında vites yükselten çalışmalara devam edeceklerini, uzmanlık alanlarının dışına çıkmamaya özen göstereceklerini sözlerine ekleyen Fikret Özen; zorlu piyasa şartları nedeniyle yıl sonu hedeflerinde bir parça geri yönelik güncelleme yaptıklarını, 2024 yılında yaşanan kaybı 2025 yılında telafi edecek planlamalara başladıklarını dile getirdi.