SEKTÖR > Arap Kadını Amor’a Aşık…

Arap Kadını Amor’a Aşık…

Ülkemizin önde gelen mücevher markalarından biri olan Amor Pırlanta; Arap bölgelerinde ısrarla aranan marka pozisyonuna hızla yükseliyor. Pandemi nedeniyle ertelenen Arap Yarımadası’ndaki fuarlar tek tek başlıyor. Dubai’den yeni dönen Amor; şimdi de Katar’daki Jewellery Show’a katılıyor. Sırada Bahreyn ve Kuveyt fuarları var.

Yıllardır Arap Yarımadası’ndaki birçok farklı ülkelerdeki mücevher fuarlarına katılan, Katar’da yaklaşık 1.5 yıldır mağazası bulunan Amor Pırlanta; Türk mücevher işçiliğinin özel örneklerini Arap kadınlarına sunmaya devam ediyor. Son yıllarda Arap Yarımadasında yer alan ülkelerdeki lokal çaplı kuyumculuk fuarları dikkat çekiyor. Bu fuarlarda hem toptan hem de perakende satış yapılıyor. Türk üreticiler de her sene daha fazla sayıda fuar katılımcısı oluyorlar. Bu fuarlara uzun bir dönemdir katılım gösteren Amor Pırlanta; bölgede hem toptan hem de perakende müşteri kitlesi edinen markalarımızdan biri olarak öne çıkıyor.

Dubai Jewellery Show’a Nisan ayında katılan Amor; şimdi de Mayıs ayında Katar’daki Jewellers Show’da yerini alacak. Amor Pırlanta firma ortağı Mustafa Ensari; her yıl Arap Yarımadası’nda düzenlenen 3-4 fuara düzenli katılım gösterdiklerini, pandemi nedeniyle ertelenen bu fuarların bu yıl itibariyle tekrar düzenlenmeye başlandığını söyledi.

Bu tip lokal fuarlarda başarılı olmak için karşı tarafa güven aşılamanın büyük önem teşkil ettiğini vurgulayan Mustafa Ensari, açıklamasını şöyle sürdürüyor:

“Öncelikle şunu belirtmeliyim ki; bu fuarlara belirli bir süre katılım gerçekleştirmeniz ve karşı tarafa güven aşılamanız gerekiyor. Ayrıca ürün grubunuzun hedef kitlenin istekleriyle paralel olması da çok önem teşkil ediyor. Katar’da artık ev sahibi konumuna geldik. Katar mağazamız başarıyla çalışmalarına devam ediyor.”

Aralık ayından buyana global piyasalarda pırlanta fiyatlarının dolar bazında %30 arttığını ve bu ani artışın özellikle iç piyasaya yansımasının çok olumsuz olduğunu kaydeden Ensari; “İç piyasada mücevher alımında ciddi kan kaybı yaşanıyor. %30 dolar bazlı artış ürün fiyatlarını çok yukarı çekti. Mücevher ile yeni tanışan orta gelirli vatandaşlarımızın ne yazık ki şu dönemde tekrar mücevherden uzaklaştığını gözlemliyoruz. Umarım en kısa sürede fiyatlar eskisine yakın duruma döner. Bazı büyük mücevher tacirlerinin piyasaya taş sunmadığını, musluğu özellikle kıstığını gözlemliyoruz. Bu da fiyatların yukarı çıkmasına sebebiyet veriyor” diye konuştu.