Değişmeyen tek şek lüks sevgisi
Zergeran Pırlanta; 2024 yılında ağır mücevherlerini ön plana çıkararak hedeflerini yakaladı.
Feyzullah Ören; “2024 yılı hedefimizi yılın son günleri yaklaşırken yakalamış olduk. Bu yıl mücevher satışlarında adet olarak azalma yaşadık ama daha pahalı ürünlere yönelen tüketici, cirolarımızın düşmesini engellemiş oldu. Mücevherin hedef kitlesinde orta ve üst gelir grubu var. Bir kez daha gördük ki değişmeyen tek şey lüksün kriz ve sınır tanımaması…”
Ülkemizin seçkin mücevher markası Zergeran Pırlanta; son derece başarılı bir yılı daha geride bırakıyor. Genel olarak kuyumculuk sektörü açısından çok sancılı geçen bir yıl olan 2024 yılı; az sayıdaki firmamız için gayet verimli geçti. Yıl içinde sürekli yeni modellerine vitrininde yer açan, müşterisinin bir dediğini iki etmeyen Zergeran; özellikle ağır mücevher koleksiyonuyla yüksek cirolar elde etti.
Zergeran Pırlanta Pazarlama Müdürü Feyzullah Ören; 2024 yılında ihracat alanında kayıplar yaşadıklarını, iç piyasadaki yükselişleriyle bu açığı kapatmayı başardıklarını söyledi.
Mevcut ekonomik koşullar içerisinde maddi durumu kuvvetli olanların lüks harcamadan ödün vermediğini net bir şekilde bir kez daha gözlemlediklerini belirten Feyzullah Ören; “Yaklaşık 15 yıllık meslek hayatımda birçok ekonomik daralma gördüm. Yaşanan bu daralmalarda lüks mücevherde önemli talep düşüşleri olmadı. 2024 yılında az ama öz satış yaparak 2023 yılının cirosunun üzerine çıkmayı başardık” dedi.
Doların uzun süredir belirli bir rakamda kalması, bazı pırlantalarda geçen yılın altında fiyat avantajlarının oluşmasının da mücevhere olan ilgiyi sıcak tuttuğunu sözlerine ekleyen Ören; açıklamasını şöyle bitirdi:
“Yeni nesil mücevheri seviyor. Özellikle büyükşehirlerdeki düğünlerde mutlaka pırlantalı bir tektaş hatta pırlanta suyolu, pırlanta set yoğun talep görmeye devam ediyor. Biz; çok adet satış yapmayı, çok kişinin hayalini gerçeğe dönüştürmeyi tercih ederiz ama mevcut şartlarda gemiyi de sağ salim limana yanaştırmak zorundayız.”