SEKTÖR > Kuyumcuların fuar alanındaki ortak buluşma noktasına bekleniyorsunuz…

Kuyumcuların fuar alanındaki ortak buluşma noktasına bekleniyorsunuz…


Aradığınız her şey Alex Makine standında sizi bekliyor tabi ki bir fazlası  


Kuyum üreticisinin tüm teknik cihaz, makine, ekipman ve sarf malzemelerini tedarik eden Alex Makine; İstanbul Jewellery Show’da yine yerini alacak. Bünyesinde yer alan çok sayıda makinesinin en yeni versiyonlarını fuarda tanıtmayı planlayan Alex Makine; fuar boyunca özellikle sahte altına dur diyen Sigma PMV ve XRF değerli maden analiz cihazları, yenilenmiş lazer kaynak makineleriyle iş hayatınıza kolaylıklar katmaya devam edecek. 

 

Yılların deneyimli firması Alex Makine; yeni bir İJS’ye yine tüm yenilikleri ve geniş ürün çeşitliliğiyle hazırlandı. Alex Makine Genel Müdürü Ümit Çağlar; son dönemde yurtiçindeki kuyum üreticilerinin makine ve sarf malzeme talebinde önemli ölçüde azalma olduğunu, ihracat alanındaki artışların iç piyasada düşen rakamların bir bölümünü karşılayabildiğini söyledi. 

Fuardan beklentilerinin çok yüksek olmadığını kaydeden Ümit Çağlar; “Yurtiçindeki kuyum üretiminin önemli ölçüde azalması hepimizi üzüyor. Hadi biz yurtdışı açılımlarıyla belli ölçüde kayıplarımızı karşılıyoruz ama kuyumcu dostlarımız ne yapsınlar. Dünyanın her yerinde özellikle bize yakın coğrafyalarda kuyum üretimi artıyor. Türkiye’den tedarik edemediği ürünleri kendi ülkelerinde üretiyorlar. Türk firmalarından makine ve ekipman almayı tercih ediyorlar” diye konuştu.

Yurtiçinde üretimin azalmasıyla makine ve ekipman konusunda talep azalmasının kendileri gibi firmaların çalışma motivasyonunu, çok daha iddialı, makineler getirme şevkini olumsuz etkilediğini açık yüreklilikle belirten Ümit Çağlar; sözlerini şöyle sürdürdü:

“Kazandığımız gelirin en az yarısını yurtiçinden elde etmemiz gerekiyor. Bizim firmamız için bu durum şart değil ama böyle olmazsa kuyumculuk sektörünün kan kaybettiği bir durum ortaya çıkıyor. Yıllardır ürünlerimizi sunduğumuz kuyumcu dostlarımızın işlerinin düşmesi hepimizin moralini bozuyor.”

Son dönemde her fuar açıklamasında İJS’nin yılda bir kez yapılması gerektiğini ve günümüzün gelişen iletişim teknolojilerinin de etkisiyle bir kez düzenlenecek olan İJS’nin herkes için yeterli olacağını yineleyen Ümit Çağlar; “Böylelikle firmaların ikinci kez yapacakları fuar masrafları yüz yüze pazarlama alanında kullanılabilir. Geriye kalan bütçe, online pazarlama alanında kullanılabilir” dedi.