SEKTÖR > “SESA” yeni tasarımlarıyla uzak pazarlara göz kırpacak

“SESA” yeni tasarımlarıyla uzak pazarlara göz kırpacak

Murat İrikara “Fuardan beklentimiz; bizi uzak pazarlara yakınlaştırması”

Ülke kuyumculuğumuzun katma değerli takı üreten kimliğiyle, özgün tasarımlarıyla öne çıkan markalarından biri olan SESA Gold; düzenli katıldığı İstanbul Jewelry Show’a yine özenle hazırlandı. Bu yıl farklı pazarları, uzak ülkeleri de ihracat hedeflerine dahil etmek isteyen SESA; fuarın bu konuda kendisine itici güç olmasını temenni ediyor.

İstanbul Jewelry Show’un iki ayağına da düzenli katılım gösteren, yıl içinde sürekli yeni modeller ile ürün portföyünü zenginleştiren SESA Gold; yine birçok yeni modelleriyle fuarda tasarım şov yapmaya hazırlanıyor. SESA Gold İhracat Müdürü Murat İrikara; Hongkong fuarının ertelenmesinin İJS’ye az da olsa bir katkı sağlayacağını tahmin ettiklerini, ama şu an itibariyle Türk kuyumculuğunun sadece Ortadoğu pazarına bağımlı kalmasının tehlikeli bir hal almaya başladığını söyledi.

Altın fiyatlarının aşırı değer kazanması, çevre ülkelerdeki politik gerilimin artması, virüs felaketinin global bir hal alması gibi etmenlerin İJS’nin performansına olumsuz etki yapmasından çekindiğini belirten Murat İrikara; “Biz son dönemde iç piyasaya verdiğimiz önemi arttırdık. Çarşı’da toptan satış mağazamız yakın zaman önce devreye girdi. İhracat ve iç pazar ürün paylarımızı da %50 - %50 gibi dengeli bir duruma getirdik. Bu yıl biz de hafiflik rüzgarına kapılacağız. Yeni tasarımlarımızda çok hafif modellerimiz de olacak. Tabi ki bizden fantezi çizgiler bekleyenleri de hayal kırıklığına uğratmayacağız” diye konuştu.

Son dönemde hem yurtdışında hem de yurtiçinde popüler olan ve yüksek satış rakamları yakalayan takı modellerinde SESA’nın imzasının bulunduğunu, fuar kapsamında birçok yeni tasarımlarını sunmaya hazır olduklarını kaydeden Murat İrikara; “Farklı coğrafyalara hitap etmek istiyoruz ve bunun için özgün tasarım gücümüzü sonuna kadar kullanacağız” dedi.

“ Dünya; Ortadoğu’dan büyük “ diyerek güzel bir tanımlama yapan İrikara; fuara Avrupa ve Amerika’dan arzu edilen sayıda alıcı gelmemesi durumunda, bizzat ziyaretler gerçekleştirmeyi planladıklarını, ülke kuyumculuğumuzun hizmet coğrafyasını hızla güncellemesi ve her noktayı potansiyel bir Pazar olarak değerlendirmesi gerektiğinin altını çizdi.