SEKTÖR > Perakende kuyumcusu satarken 1 alırken 2 kazanıyor inanılmaz fiyatlar havada uçuşuyor…

Perakende kuyumcusu satarken 1 alırken 2 kazanıyor inanılmaz fiyatlar havada uçuşuyor…

Burak İlgin “Bazı firmaların, bazı toptancıların pazarda pay almak veya başka bir sebepten ötürü atölyeden aldıkları fiyatın da altında kuyumculara çok ucuza ürün sunuyorlar. Ne matematikle ne de akılla bu durumu izah edemiyoruz. Serbest piyasa koşulları diyecekler ama resmen bu bel altı ticaret demek…”

Kuyumculuk sektörü için zorlu yıllar devam ediyor. Özellikle kuyum ihracatındaki kayıplarla birlikte birçok firmanın artık iç pazardan pay alma mücadelesi hat safhaya ulaştı. İhracatçı uygun fiyat eşliğinde ilk kez gireceği iç pazarda bir müşteri kitlesi edinmek istiyor. Yıllardır iç piyasaya ürün sunanlar bu fiyat rekabetinin içine ister istemez giriyor. Bir taraftan da akıllara durgunluk veren fiyatlar eşliğinde bazı firmaların kuyumculara ürün sunduğunu gözlemliyoruz.

Bu sert rekabet ortamı ile ilgili Ankara’nın köklü firması Balaban Kuyumculuk Genel Müdürü Burak İlgin; ilginç açıklamalarda bulundu. Burak İlgin; Yıllardır üretim yaptıklarını ve meslek hayatlarında pek görmedikleri acımasız fiyat rekabetinin piyasada yaşandığını belirterek, “Bazı firmaların üreticiden satın aldıkları fiyatın altında perakende kuyumcusuna ürün sunduğunu gözlerimizle görüyoruz. Hayatın doğal akışına, ticaretin felsefesine aykırı bu durumun sebeplerini arıyoruz ve bulamıyoruz. Aklımıza bazı sıkıntılı durumlar geliyor ama onu da dillendirmekten utanıyoruz. Bu olay ticarette rekabet değil çok başka bir konu haline dönüşüyor. Üniversitelerde tez olacak durumlar yaşanıyor” diye konuştu.

Perakende kuyumcularının meslek hayatlarında alabilecekleri en uygun fiyatlar eşliğinde alım yapma fırsatı bulduklarını vurgulayan İlgin; “Bu durum tabi ki kalıcı değil. Perakende kuyumcusu eline geçen fırsatı değerlendiriyor ama bu böyle gitmez. Her türlü üretim malzemesinin, işçiliklerin fiyatı artarken haksız rekabetin ortaya çıkardığı düşük işçilik fiyatlarının, Balaban gibi köklü markaların işçilik fiyatlarında artış yapmasına engel oluyor. Kısacası kuyum ticaretinin ne eskisi gibi heyecanı ne de tadı kaldı. Uygun fiyatı anlıyoruz ama zararına satışın izahı olmuyor” dedi.