SEKTÖR > Elmas(z)ide kaldı

Elmas(z)ide kaldı

Bir dönem kuyumcu vitrinlerinin en önlerinde yer alan özellikle Hürrem Sultan dizisinin olduğu yıllarda satış rekorları kıran, geçmişi çok eskiye dayanan elmas mücevherlere talep nerdeyse durma noktasına geldi. Özellikle yeni nesil; modern pırlanta mücevherlere ilgi gösteriyor ve elmas ile arasına mesafe koyuyor. Mücevher Dünyasının seçkin ismi Elit Diamond firma sahibi, değerli taş eksperi Can Tosun; artık ofislerinden elmas ile ilgili kendilerine soru soranların çok azaldığını bir dönemin en çok talep gören mücevher taşı elmasın mazide kaldığını söyledi.

Geçmişi çok eskiye dayanan mücevherin atası kabul edilen elmas mücevherler, son yıllarda neredeyse gözlerden ve vitrinlerden uzaklaştı. Bir dönem Amerika’dan Arap ülkelerine kadar yoğun talep gören Türk üretimi elmas mücevherler artık sipariş üzerine üretilir hale geldi.

Elmas mücevher konusunda derin bilgilere sahip olan Elit Pırlanta firma sahibi Can Tosun; birkaç yıl önce çok sayıda elmas taşları ürün portföyünde bulundururken bugün itibariyle tek tük elmaslara sahip olduklarını, özellikle yeni neslin mücevher tercihinde elmasa çok uzak kaldığını, modern pırlanta mücevherlerin açık ara öne geçtiğini söyledi.

Elmasın adeta yoğun bakımda olduğunu kaydeden Can Tosun; “Kuyumculuk sektörümüz; yıllarca birbirinden güzel elmas mücevherler imal etti. Hatta birçok değerli mücevher ustamız Osmanlı döneminin işçiliğini günümüze yansıttılar. Bazı dönemlerde elmasa modernlik de katıldı. Foyasız çok daha parlak elmas açılımları yapıldı. Ne yaparsak yapalım pazardan talep olmayınca olmuyor. Şu anda özellikle Z kuşağı elmasa hiç ilgi duymuyor. Tüm Dünyada da aynı durum var. Geçmişe yönelik bir akım ve talep, trend olursa veya çok önemli bir tarihi dizide kullanılırsa, ünlü isimler bir anda elmas mücevher tercih ederse belki tekrar bir kıpırdanma olabilir. Aksi takdirde elmas mücevherler tarih sayfasına doğru hızla yol alıyor” diye açıklamada bulundu.

2025’ten ümitliyiz…

Yeni yıl ile birlikte hem ülkemizin mücevher ihracatının artacağını hem de iç piyasada mücevhere ilginin yükseleceğini sözlerine ekleyen Can Tosun; “2025 yılının mücevher piyasası açısından daha canlı geçmesini bekliyoruz. Geçen yıl Türkiye’de yaklaşık 7 Milyar dolar mücevher ihracatı yapıldı. Mücevher ihracatında daha gidecek çok yolumuz var. Ümitlerimizi taze tutalım” dedi.